Karta praw klienta pośrednika
Kartę Praw Klienta Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami Polska Federacja Rynku Nieruchomości przedstawiła po raz pierwszy na odbywającym się w listopadzie 2006, XII Kongresie Rynku Nieruchomości. Wtedy to kartę podpisały pierwsze Stowarzyszenia i pierwsze Firmy.
POŚREDNIK w Obrocie Nieruchomościami to wykształcony, stale podnoszący swoje kwalifikacje i pilnie śledzący trendy rynkowe profesjonalista, którego umiejętności i wiedza umożliwiają Klientowi wyniesienie oczekiwanej przez niego korzyści z zawartej transakcji obrotu nieruchomością. Pośrednik jest zobowiązany podpisać z Klientem umowę o pośrednictwo; poprzez podpisanie umowy Klient staje się Zamawiającym.
Klient ma prawo być obsługiwanym przez Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami, który:
- Dołożył starań, aby poznać i zrozumieć potrzeby i cele, którymi się kieruje Klient,
- Wykonuje czynności zawodowe na rzecz Klienta, z którym wiąże go umowa pośrednictwa,
- Zna rynek nieruchomości i panujące na tym rynku trendy dotyczące zamawianej przez Klienta usługi pośrednictwa,
- Dostarcza Klientowi istotnych informacji mających wpływ na możliwość osiągnięcia zamierzonego przez Klienta celu,
- Realnie ocenia możliwość zrealizowania usługi pośrednictwa,
- Zapewni marketing w zakresie zamówionej usługi pośrednictwa,
- Przy realizacji usługi pośrednictwa korzysta z systemu wymiany ofert pomiędzy Pośrednikami,
- Przy realizacji usługi pośrednictwa współpracuje z innymi Pośrednikami w celu zapewnienia Klientowi optymalnego dostępu do ofert,
- Podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.
Klient ma prawo otrzymania wyczerpującej informacji o:
- Przedsiębiorcy odpowiedzialnym za wykonanie usługi pośrednictwa zawartej w umowie o pośrednictwo,
- Zakresie odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy, za ewentualne szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
- Zakresie pełnomocnictw udzielonych przez przedsiębiorcę osobom pracującym w firmie.
Klient ma prawo żądać wystawienia faktury za wykonaną usługę wynikającą z umowy pośrednictwa.
Polska Federacja Rynku Nieruchomości gwarantuje, że postanowienia Karty Praw Klienta są w tej firmie przestrzegane.
Ewentualne skargi należy składać na adres: federacja@pfrn.pl